reklama

Z väčšieho do menšieho - vyskúšal som Hyundai i10

Tak som vrátil i30cw a vyfasoval i10. Taký "angličák". Najmenšie auto na ktorom som jazdil je Fabia a i10 je ešte menšia - nemám síce žiadne predsudky voči malým autám, ale vzhľadom na rodinné potreby malé auto u nás neprichádza do úvahy. Posnažím sa teda nebyť príliš zaujatý len kvôli tomu že som zvyknutý na kombíky a Hyundai i10 patrí do úplne iného segmentu áut.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)

Čo povedať k vzhľadu auta? Musím sa priznať, že mi nijako zvlášť neimponuje, na druhej strane ani neurazí - ako všetky miniautá z tejto triedy, hádam s výnimkou retro-znovuzrodených áut typu mini, päťstovky od fiatu či VW chrobák, ktoré síce sú pekné, ale aj riadne drahé na to aké sú to malé "popolnice". Auto malo modrý metalický lak, ja by som si ho skôr vedel predstaviť v sivej alebo striebornej farbe.

Obrázok blogu

Hyundai sa pridal k "trendu", ktorý si možno všimnúť najmä na Peugeotoch - obrovské predné svetlá.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Od kufra som samozrejme nečakal žiadne zázraky, vošiel tam však poskladaný kočík (aj keď okrem neho už nič). Na bežné nákupy po meste však úplne stačí. V kufri nebola rezerva len kit s kompresorom na zalepenie kolesa na dojazd. To ma dosť prekvapilo - auto bolo totiž v najvyššej výbave STYLE a v nižších výbavách tam vraj dávajú plnohodnotnú rezervu.

Obrázok blogu

Auto má airbag pre vodiča a spolujazdca a v tejto výbave aj bočné airbagy v sedadlách. Keď ste ako šofér zvyknutý sedieť trochu ďalej od volantu, vzadu už veľa miesta neostáva:

Obrázok blogu

To isté platí pre sedadlo spolujazdca, ak zaňho posadíte dieťa v sedačke:

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Príjemne ma prekvapil motor - v i10 bol benzín s obsahom 1248 ccm a výkonom 62,5 kw čiže asi 84 koní. Prevetral som ho z Prešova do Liptovského Hrádku - boli sme dvaja + dieťa a nejaká batožina. Na to, že toto auto určite nie je primárne určené na jazdu po diaľnici to bola prekvapujúco pohodová jazda. Samozrejme rozbehnúť to napríklad pri výjazde do kopca na diaľnicu smer Poprad pri Spišskom Štvrtku trvalo fakt dlho, ale na rovinkách a miernejších kopcoch si auto držalo rýchlosť aj bez nejakého extrémneho stláčania plynového pedálu. Na jazdenie po meste absolútne stačí, dokonca vďaka nízkej hmotnosti necháte za sebou na semaforoch aj silnejšie autá, ak ste v aute sám. Prešiel som 622 km a spálil cca.40 litrov benzínu, čo nám dáva spotrebu 6,4 litra na 100 km - musím však podotknúť že s veľmi ťažkou nohou, takže pri ekonomickej jazde sa určite dostanete aj pod 5 litrov na 100 km.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Trochu ma sklamala prevodovka, možno kvôli tomu, že v i30 bola absolútne presná. V i10 to už neplatilo, neviem či to bolo kvôli umiestneniu, alebo hlavici prevodovej páky, ktorá je strašne malá, najmä spiatočku som párkrát zaradil až na druhý raz.

Obrázok blogu

Rádio vám prehrá všetko možné - CD, mp3, má vstupy na USB aj iPad a 6 reproduktorov. Samotný panel rádia je trochu zahnutý - vyzerá to pekne ale zároveň spôsobuje to že vrchné štyri tlačidlá sú trochu mimo dosah vodiča. Ak máte sedadlo viac vzadu, musíte sa za nimi natiahnuť, hlavne keď chcete vymeniť CDčko, pretože ostatné funkcie si poprepínate v pohode na volante.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

"Budíky" - nájdete tam klasický rýchlomer a otáčkomer. Množstvo paliva v nádrži je zobrazené na displeji - ja osobne by som tam privítal radšej klasický budík, najmä preto že tieto displeje, aj keď sa dá intenzita osvetlenia nastaviť, sú na prudkom slnku občas zle čitateľné (platí nielen pri Hyundai, ale väčšine áut). Úplne absentoval ukazovateľ teplomeru - tiež dosť nezvyčajné, aj keď verím že v prípade prehrievania by to i10 nejakým pípnutím oznámila. Chýba aj kontrolka zapnutia stretávacích svetiel - auto pri naštartovaní automaticky rozsvieti denné svetlá ale na prístrojoch je to signalizované len modrým podsvietením, ktoré je pri slnečnom počasí nejednoznačné. Jednoducho zo začiatku som si nebol istý či auto svieti alebo nie.

Obrázok blogu

Na čo som si absolútne nevedel ani po týždni zvyknúť je ovládanie stieračov. Každý výrobca má síce svoje špecifiká, ale na väčšine áut na ktorých som jazdil platilo - páčka dole = jednorazové zotretie, páčka hore = cyklovač, pomalšie stieranie, rýchle stieranie. Aj v i30ke to bolo tak. V i10ke je to presne naopak. Ak jazdíte len na jednom aute, tak si na to určite zvyknete, ale keď striedate súkromné a služobné, prípadne ešte nejaké ďalšie, tak sa budete stále mýliť.

Obrázok blogu

Auto má vypínateľný airbag spolujazdca, čo sa týka odkladacích priestorov, tak okrem držiakov nápojov je jediný relevantný schránka pred spolujazdcom. Bočné schránky v dverách sú dosť úzke, ťažko však čakať od auta tejto triedy nejaké veľkorysé schránky a zásuvky. Na zadných stranách predných sedadiel sú sieťky na odkladanie. Prekvapilo ma že auto má vpredu 2 elektrické zástrčky, aj keď úprimne povedané trochu nechápem načo. Ako často máte zároveň čo ja viem zapojenú navigáciu a zároveň nabíjate mobil? Na druhej strane je to lepšie ako keby tam nebola žiadna. Vo výbave boli aj komplet elektrické okná a nastavenie spätných zrkadiel.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Auto má diaľkové centrálne uzamykanie, problémom je však kľúč. Ten má len jedno tlačidlo na odomknutie a zamknutie auta, ktoré je umiestnené dosť nešťastne na boku kľúča. Často sa mi stávalo, že som to tlačidlo stisol aj nechtiac a odomkol auto. Predajca v Hyundai mi neskôr povedal, že už od toho upustili a na ďalšie i10ky dávajú "normálne kľúče.

Obrázok blogu

Cena testovaného modelu je 9399 eur, dieťa nie je súčasťou výbavy.

Obrázok blogu

Čo dodať? Ako som už písal, pre mňa auto neprichádza do úvahy kvôli rodine. Ak však na aute beháte len po meste, kufor využijete len na pár nákupov, ste slobodný či dôchodca a fakt nepotrebujete väčšie auto, hyundai i10 môže byť pre vás riešením.

Tento článok bol napísaný na objednávku spoločnosti Hyundai, ktorá mi za týmto účelom na 2 týždne zapožičala auto. Spoločnosť Hyundai nijako nezasahovala ani neovplyvňovala obsah tohto článku.

Pavol Krajňák

Pavol Krajňák

Bloger 
  • Počet článkov:  51
  •  | 
  • Páči sa:  0x

pekný, mladý, perspektívny ale hlavne SKROMNÝ Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu