reklama

Utopenci z tuzexu

Dostali sme chuť na niečo kyslé a tak som po dlhšej dobe naložil utopencov. Tuzexoví sú preto lebo som pridal pár menej bežných ingrediencií.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (11)

Použil som cca. 1 - 1,2 kila špekáčok, cca kilo bielej cibule, 3 červené cibule, 5 strúčikov cesnaku, feferóny, baby kukurice, čierne a zelené olivy, červenú papriku, soľ, nové, čierne, mleté čierne korenie, rascu a bobkový list, ocot a vodu.

Obrázok blogu

Samozrejme základné zložky utopencov sú špekáčky, cibuľa, ocot a feferón. Ostatné veci si tam už každý pridá podľa chuti - nám sa veľmi osvedčili olivy a rôzne druhy zeleniny - od mrkvy cez karfiol, kapustu, červenú cibuľu až po baby kukurice. Hlavnou zložkou však ostáva biela cibuľa, ktorej tam dávam vždy najviac.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Najprv som pripravil nálev, aby vychladol kým pripravím samotných utopencov. Nálev pozostáva zo siedmich dielov vody a troch dielov octu + všetky vymenované koreniny okrem červenej papriky. Môžete ešte pridať jednu - dve lyžice rastlinného oleja, všetko nechať zovrieť na pár minút a zalievať po úplnom vychladnutí. Na množstvo ktoré som robil ja budete potrebovať asi 1,3 litra nálevu.

Obrázok blogu

Špekáčky som olúpal aby sa skôr "okyslili nálevom", rozrezal som ich na polovice a tie následne priečne nadrezal a posypal mletou červenou paprikou.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Cibuľu som rozrezal na polovice a nakrájal na stredne hrubé polovičné kolieska. Cesnak na 2-3 milimetre hrubé plátky.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Do sklenenej nádoby som postupne vrstvil cibuľu a špekáčky. Začínam bielou cibuľou, trochu červenej cibule, pár olív, kukuríc, trochu cesnaku, feferón, sem tam bobkový list, celé korenie a rascu. Na to vrstva špekáčok, zase cibuľa.... Po každej vrstve trochu popritláčam aby sa toho vošlo viac.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Pomer medzi množstvom zeleniny a špekáčok si určite sami. Ja dávam viac cibule, pretože aj po vyjedení všetkých špekáčok sa zvyšná cibuľa dá použiť ako príloha k iným jedlám - namiesto šalátov alebo kyslých uhoriek. Naložených utopencov utopíme vo vychladnutom náleve a odložíme do chladničky. Najlepšie sú po 10 - 14 dňoch, teda ak dovtedy aspoň nejaké ostanú.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu
Pavol Krajňák

Pavol Krajňák

Bloger 
  • Počet článkov:  51
  •  | 
  • Páči sa:  0x

pekný, mladý, perspektívny ale hlavne SKROMNÝ Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu