O neprimerane poctivých vodičoch

Autor: Pavol Krajňák | 23.11.2012 o 15:15 | Karma článku: 8,13 | Prečítané:  1044x

K tomuto blogu ma vyprovokoval článok "Nepáči sa Vám že niektorí nečakajú v kolóne? Neblokujte ich." a najmä diskusia k nemu. Pridávam k tomu pár ďalších vecí ktoré ma na cestách štvú a ktoré zapríčiňujú prehnane poctiví/ohľaduplní/spravodliví a hlavne neskúsení vodiči.

1. Kolóna spravodlivých

Slušní vodiči sa radia do "voľného pruhu" sto/tristo/osemsto metrov/5/10/224 kilometrov pred prekážkou (červené x). Najspravodlivejší zo slušných vodičov (modré auto) druhý pruh pohotovo zahatá ak by sa objavil nejaký sviniar čo by ho chcel použiť. Červený, ktorý chce odbočiť doprava a v podstate na svojej trase žiadnu prekážku nemá musí stáť v kolóne spravodlivých.

skorra.jpg

Na druhom obrázku je rovnaký počet áut. Ak by spravodliví vodiči použili oba pruhy ako to robia sviniari, červené auto v kolóne nemusí vôbec čakať. Neviem čo k tomu viac dodávať aby to spravodliví pochopili. Čím viac pruhov, tým kratšia kolóna, tým menej zablokovaných križovatiek.

normra.jpg

2. Jazda za nie až tak pomalým vozidlom

Ak idem za nákladným autom ktoré ide 75kou a nechystám sa ho v dohľadnej dobe predbehnúť tak si od neho nechám odstup. Chápem že niekomu chýbajú skúsenosti, má zodratejšie pneu, nemá dostatočný výkon na predbehnutie, niekto iný z výkonnejším autom to však na danom úseku možno bezpečne dokáže. Ale nie obidvoch naraz.

3. Jazda za pomaly idúcimi policajtmi

Policajti si to občas štrádujú 10 - 20 km/h pod maximálnou povolenou rýchlosťou. Viackrát sa mi na diaľnici stalo že som predbehol vláčik na čele ktorej boli policajti idúci 110 km/h. Väčšinou som v spätnom zrkadle videl ako sa vláčik v podobe štyroch - piatich áut vzápätí rozpustil a všetci začali policajtov predbiehať. Stáva sa to najmä na R-ke, kde si pravdepodobne mnohí nie sú istí aká je maximálka na danom úseku a preto radšej idú poslušne za policajným autom. Na diaľnici alebo R-ke mi to tak nevadí, keďže sa dajú v pohode obehnúť v ľavom pruhu. Horšie to je na normálnych cestách. Takže platí to čo v bode 2 - ak policajtov nechcete obiehať, lebo sa bojíte že Vás namerajú, nechajte si odstup aby Vás mohol bezpečne obehnúť niekto iný, kto sa nebojí resp. vďaka tomu že obieha len jedno auto nemusí tú maximálku ani na čas potrebný na predbehnutie prekročiť.

4. Hmlové svetlá v kolóne

Vodič je povinný použiť v hmle hmlové svetlá ak ich na aute má. S hmlovkami lepšie vidíte a ste lepšie videný. Ale len ak idete sám, ako prvé auto v kolóne alebo ako posledné auto v kolóne. Ak ste niekde v strede kolóny s autami pred vami aj za vami, čo sa v hmle často stáva tak si hmlovky pekne vypnite. Vám nepomôžu ale oslepujú vodiča pred vami aj za vami.

5. Ohľaduplné púšťanie z vedľajšej cesty hlava-nehlava

Púšťať treba, to je jasné, je mnoho miest kde by sa inak chodci (nemyslím teraz prechody) či autá z vedľajších inak ani nepohli. Treba však rozmýšľat aj nad tým, či to je vôbec potrebné. Príliš ohľaduplní vodiči púšťajú občas za každú cenu. Naozaj nie je treba púšťať ak vidím že oproti ide jedno auto a za mnou dve a vozidlo z vedľajšej sa tak či tak o pol minúty na hlavnú bezpečne dostane. Najmä preto, že tým ohrozím aj sám seba, pretože vodič za mnou nečaká že budem púšťať autá z vedľajšej. Videl som aj takých preborníkov v ohľaduplnosti, ktorí púšťali chodcov bez ohľadu na to že tí práve mali červenú a im už dávno svietila zelená.

Ak máte ďalšie takéto skúsenosti, píšte do diskusie.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Odhalila kauzu slovenského predsedníctva. Odkiaľ prišla Zuzana Hlávková?

Gymnázium, ktoré navštevovala momentálne najznámejšia slovenská whistleblowerka, jej plánuje vyjadriť verejnú podporu.

DOMOV

Voliči chcú odchod Kaliňáka a Fica z Bonaparte. Smer bude padať ďalej

V Prešove bude Smer v najhoršej kondícii.


Už ste čítali?