reklama

Som zrobil. Ostrokyslú.

Ostrokyslá čínska polievka patrí k mojim obľúbeným. Ktosi mi kedysi povedal že doma ju neuvarím, lebo nezoženiem potrebné prísady. Google ma presvedčil že tomu tak nie je a z dostupných receptov som si vybral tie postupy a prísady ktoré mi najviac vyhovujú.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)
Obrázok blogu

Potrebujeme asi pol kila kuracieho mäsa, čierne huby, bambusové výhonky, tri mrkvy, biele alebo údené tofu, sójovú omáčku, ryžový ocot, sezamový olej, chilli papričky a omáčku, soľ, čierne korenie, cukor, solamyl a dve vajcia.

Obrázok blogu

Ako prvé si namočíme huby. Ja som použil sušené kozáky pretože mi chutia viac ako judášovo ucho ktoré sa bežne na túto polievku používa.

Obrázok blogu

Kuracie mäso, bambusové výhonky, mrkvu, tofu a huby nakrájame nadrobno. Do hrnca nalejeme asi tri litre vody a dáme variť. Kým nám voda zovrie, orestujeme si kuracie mäso. Stačí krátko - päť šesť minút, keďže sa bude ešte variť. Pri restovaní mäso osolíme a okoreníme.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Do vriacej vody vysypeme orestované mäso a ostatné nakrájané prísady a varíme 20 minút.

Obrázok blogu

Po 20 minútach nalejeme do polievky aspoň deci sójovej omáčky, 4-5 lyžíc octu, trochu sezamového oleja, chilli omáčky, štipku cukru, čierne mleté korenie, pár chilli papričiek. Ak sa mi zdá polievka málo kyslá, pridám aj klasický ocot, ktorý je silnejší ako ryžový. Platí že treba pridávať pomaly, ochutnávať a dosypávať. Práve včera sa mi podarilo prisypať viac cukru ako treba a urobil som sladkoostrokyslú namiesto ostrokyslej. Necháme krátko prevariť.

Obrázok blogu

Sójová omáčka nám zafarbila polievku do toho správneho odtieňa, teraz je načase zahustiť ju do rôsolovitej konzistencie. To dosiahneme tým že 2 - 3 lyžice solamylu rozmiešame v studenej vode a vlejeme do polievky za stáleho miešania.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Nakoniec do polievky vlejeme rozmiešané vajcia a môžeme jesť.

Obrázok blogu
Pavol Krajňák

Pavol Krajňák

Bloger 
  • Počet článkov:  51
  •  | 
  • Páči sa:  0x

pekný, mladý, perspektívny ale hlavne SKROMNÝ Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu